Registrera
Varukorg

Frequently Asked Questions

1. Är det säkert?

Ja.
InfoCare är ett stort företag som har funnits sedan 1986 och har närmare 2000 anställda. Alla våra varor kommer ifrån säkra leverantörer och vi har 3 månaders garanti på alla försäljnings och reparationstjänster. Vi kvalitetssäkrar alla telefoner mot världens största databas för registrering av mobila enheter, GSMA, som ger information om ursprung och lagenlighet. Tex att den inte är stulen och är såld av en rättmätig ägare.

2. Vad är en begagnad mobiltelefon?

En begagnad mobiltelefon är en mobiltelefon som tidigare har varit ägd av en annan privatperson eller företag, men som nu har genomgått en strukturerad diagnos, värdering och eventuell reparation av InfoCare Stores tekniker.
Alla telefoner har samma tekniska funktioner som då dem såldes som nya.
Våra mobiltelefoner är kvalitetssäkrade och kategoriserade inom ”Grade B” i kategoriseringssystemet som används i handeln för begagnade elektroniska varor (Device is in good condition, has some scratches or marks, mostly on the sides or rear).

3. Sparar jag pengar på detta?

Ja utan tvekan. Våra mobiltelefoner är allt ifrån 10-50% billigare än en ny mobiltelefon. I tillägg får du 3 månaders kvalitetsgaranti som försäkrar dig om ett gott tekniskt skick på mobiltelefonen.

4. Vad är fördelarna med en begagnad mobiltelefon?

Du får en bra mobiltelefon till ett superpris. Våra begagnade mobiltelefoner är allt ifrån 10-15% billigare än en ny mobiltelefon. I tillägg köper du mobiltelefonen utan abonnemang och med kvalitetsgaranti. Genom att köpa en begagnad mobiltelefon besparar du miljön från onödig negativ påverkan.

5. Var kommer mobiltelefonerna ifrån?

Våra begagnade mobiltelefoner kommer ifrån 2 olika kategorier:
1. Kunder som själva säljer sina telefoner till oss.
2. Säkra leverantörer, som i sin tur köper sina mobiltelefoner ifrån företag eller privatpersoner.

6. Vad följer med i funktionsgaranti?

Vår 3 månaders funktionsgaranti ger dig ett löfte om att något tekniskt på din mobiltelefon inte är som förväntat, så lovar vi att lösa problemet. Din mobiltelefon skall inte ha några tekniska funktionsfel.
* För batteri lämnar vi 1 månaders garanti.

I tillägg kan du på våra produkter köpa 9 månaders extra garanti vilket ger dig totalt 12 månaders garanti (3 månaders garanti på batteri).

7. Vilka är InfoCare Store?

InfoCare Store är en del av InfoCare-gruppen:
InfoCare är Nordens största serviceleverantör på IT-utrustning. Företaget bildades i Kristiansand 1986 och har nu kontor på 70 orter, har närmare 2000 anställda och 4 verkstäder spritt ut över Norge, Sverige, Danmark och Finland.
Totalt utför InfoCare över 6000 uppdrag per dag, inkluderat service, installation, reparation och programvarutjänster – både till företag och privatpersoner. InfoCares mål är att erbjuda den mest effektiva IT-lösningen på marknaden, och att lösa tekniska utmaningar i system och utrustning på ett effetivt och proffesionellt vis.

8. Hur vet jag att mobiltelefonen inte är stulen?

Vi kvalitetssäkrar alla mobiltelefoner mot GSMA, en internationellt täckande databas som registrerar alla unika ID, produktkoder och IMEI-koder på mobiltelefoner. GSMA har koppling mot både offentlig och privat sektor, poliser, återförsäljare samt andra nätverk som handlar med och registrerar mobiltelefoner.

9. Gör så här innan du säljer eller sänder din iPhone/iPad i retur till Infocare Store

- Ta bort ifrån iCloud
Använd dessa steg till att ta bort dina personuppgifter från en enhet även om du inte har kvar den.
https://support.apple.com/sv-se/HT201351

Tillbaka till toppen