Registrera
Varukorg

Köpvillkor

Allmänt

InfoCare CS AB
Arabygatan 9
SE-352 46 Växjö

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (store.se@infocareworkshop.com) eller telefon (0470-705417).
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas med posten och våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (store.se@infocareworkshop.com) eller telefon (0470-705417).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. 
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr

Kortbetalning Visa/Mastercard Summan debiteras ditt betalkort i samband med beställningen. Vi använder betalväxeln PayEx som är PCI certfierade. Betalväxeln PayEx använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.

Faktura

I samarbete med PayEx erbjuder vi betalning mot faktura som skickas till din folkbokföringsadress med 14 dagars betalningsvillkor från och med att ordern är expedierad. Betalningsalternativer är endast möjligt för privatpersoner folkbokförda i Sverige. Vid betalning mot faktura accepteras endast leverans till folkbokföringsadress.

Väljer du att betala med faktura kommer vi att göra en kreditprövning.
Faktureringsavgift utgår med för närvarande [49 kronor].
Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

Information om behandling av personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för PayEx ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post.
​Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx Credit AB och PayEx Sverige AB, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföringsändamål, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta. Information om överlåtelse Fordran kommer att överlåtas till PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx Credit AB på det konto som PayEx Credit AB anvisar på fakturan. 

Information om överlåtelse

”Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar”.

Vill du delbetala dina inköp och blir godkänd vid kreditprövning får du ett avtal om kontokredit med PayEx Sverige AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas efter särskild överenskommelse och ny kreditprövning.

Leveransvillkor:
Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor:

Alla dina inköp som du väljer att delbetala samlas på ett konto som aviseras månadsvis. Lägsta belopp att betala per månad är för närvarande 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande reporänta + 17,00% per år, dock lägst 18,00 % per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi. Exempel effektiv ränta: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.

Klicka på länken här intill för att läsa fullständiga villkor och för att ta del av Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation http://payex.se/media/619138/payex-delbetala-standardiserad-europeisk-konsumentinformation-2014-11-01.pdf

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.

Pengarna kommer återbetalas till dig när vi tagit emot varan och kontrollerat så dess skick är samma som vid försäljningstillfället, normalt inom 14 dagar. Förpackningar för tillbehör skall vara obrutna för att returen skall godkännas.
Av kvalitets och säkerhetsskäl så måste vi säkerställa att alla returnerade telefoner inte innehåller någon personlig data och att dem inte blivit utsatta för skador. Därför tillkommer en avgift på 200kr som dras ifrån beloppet som vi betalar tillbaka.
För Apple produkter så måste iCloud konto vara raderat och Find my iPhone avaktiverat, annars kan vi ej ta emot returen. Fraktkostnader återbetalas ej.

Garanti

Reparation
InfoCare åtar sig enligt denna garanti att genom reparation avhjälpa fel som visat sig, och som reklamerats senast 3 månader efter köpet. För batteri lämnas 1 månads garanti. Om ni köpt vår tilläggsprodukt ”kvalitetsgaranti” så gäller garantin i 12 månder på enheten och 3 månader på batteriet.

Om reparation ej är möjlig, ersätts enheten med närmast likvärdig produkt eller så går köpet i retur. Detta bestäms av InfoCare.

Ersättning lämnas inte för fel:

  • som inträffat till följd av yttre påverkan,
  • till följd av eget ingrepp i objektet eller att tillverkarens anvisningar på annat sätt inte följts,
  • på förbrukningsmaterial eller tillbehör,
  • som består i eller är en följd av slitage, åldersförändring eller bristfälligt underhåll och skötsel,
  • som uppstår vid bearbetning, reparation, underhåll eller installation eller kostnad för översyn, justering, rengöring eller inställning av objektet om denna inte betingas av en ersättningsbar skada,
  • på/av mjukvara, eller till följd av mjukvaruinstallation eller datavirus,
  • av mindre art som ej påverkar användbarheten,
  • som är indirekt,
  • som orsakats genom grov vårdslöshet eller uppsåt.
  • på batteri om produkten är 1 månader eller äldre ifrån försäljningsdatum 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post(store.se@infocareworkshop.com) eller telefon (0470-705417).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på ny vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Ni som kund har också rätt att pröva vårt beslut ang reklamation via ARN eller EU-kommissionen, där vi medverkar i tvistlösningsförfarandet.
Länk till EU-kommissionens plattform för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/odr
Länk till ARN:s webbplats med anmälningsformulär: http://www.arn.se/info-konsument/hur-jag-anmaler/anmal/

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. 
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. 
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (store.se@infocareworkshop.com) eller telefon (0470-705417
) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. 
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. 
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. 
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. 
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Tillbaka till toppen